Nabízíme

Konstrukční modely

Navrhujeme na zakázku konstrukční stavebnice modelů letadel, následně vyrobíme prototyp pro test. Jako zdroj zadání zakázky pracujeme s rozpětím od  přibližné představy až po přesný plán v jakékoliv podobě. 

více informací

Kompozitové modely

Vyvíjíme vlastní kompozitové modely, od prvotních skic až po výrobu forem. Pracujem výhradně s vlastním designem. 

více informací

 

Zakázkové práce (prototyping)

Vytváříme účelové modely různých předmětů dle zadání klienta. Od prvotní myšlenky až do reálné podoby .

více informací

Kdo jsme

Jsme skupina nadšenců se vztahem k technologiím, designu, tvoření a hlavně se vztahem k leteckému modelářství. 

  Naší zálibou je tvoření leteckých modelů, prototypových účelových modelů a předloh. Neomezujeme se tedy jen na letadla, jsme schopni se pustit do téměř jakéhokoliv projektu. Jsme vybaveni vlastní cnc technologií, ovládáme CAD. V podstatě žádný projekt není pro nás dost šílený. Pracujeme na zakázku, akceptujeme NDA (mlčenlivost)

O nás


 
 
 

What news..

"the concept"

  Připravujeme tento zvláštní jet ve spolupráci s kolegou designerem ze Soulu. Jedná se vlastně o facelift P-51 Mustang doplněný o současný druh pohonu. Návrh je z 90 % dokončený, řeší se nyní jen podvozky. Model po dokončení návrhu chceme vyrobit rovnou celokompozitový. 

 

 

 

 

 

 


 
 
 
 
 
 

Eurofighter Typhoon 1/6

   Eurofighter Typhoon 1/6

Nový kit EF2000, původně zakázkový projekt. Stavebnice je navržena ve dvou variantách, jednomotorová a dvoumotorová. Tento model je rozdělen na dvě poloviny, staví se tedy pouze na rovné podložce. Křídla jsou oddělovací v oblasti za uložením podvozků. Oddělovací je také špička letadla a SOP. Ke kitu je připraveno několik maketových dílů z 3D tiskárny (na obrázku mají modrou barvu), dále je možno připravit i kokpit. Jsme schopni připravit i podvozkové nohy na zakázku. 


 
 
 
 
 

Výroba kabin

Výroba kabin..  

Nově nabízíme lisování kabin na zakázku. Používáme durofol a Vivak (pet-g). Rozměr vakuovacího stolu je 1150mm x 420mm. Pracujeme s nízkým podtlakem, kopyta proto nemusí být nějak extrémně pevná. Kabiny vyrobíme během 2-3 dnů, po domluvě i na počkání (platí pro všední dny). Můžeme vyrobit i kopyto při obdržení dat. Je možné u nás mít kopyta a vyrábět menší série výlisků. Dále je možné lisovat i z neprůhledných hmot - všelijaké doplňky apod. Více informací po emailu.

Img_3714Img_3729Img_3746

Maketové doplňky

Maketové doplňky 

 

Ke stavebním kitům bude volitelně k dispozici sada maketových doplňků. Vesměs jsou to produkty 3D tisku. Jedná se především o maketové doplňky kokpitů, přístrojových panelů, pilotů. Dále je možné vytvořit na objednávku jakýkoliv maketový kokpit k libovolnému letadlu a v libovolném měřítku. V podstatě není žádné omezení. Doplňky jsou navrženy jako jednoduchý plastikový kit, slepitelným běžným CA lepidlem. Více informací při individuální objednávce.

 

 

pár fotek pro příklad:


 
 
 
 
 
 
 
 

Eurofighter Typhoon XXL

Eurofighter Typhoon XXL

  Nový projekt stavebnice EF 2000 v měřítku 1/4. Model je koncipován do modulární stavby. Kostra je rozdělena do menších částí, kdy každá část má vždy jednu stranu v rovině pro upevnění na rovné desce. Model jde tak sestavit pohodlně z menších částí, každá část jde přichytit k rovné desce stolu. Kostra se zafixuje potahem ( balza 3mm). Kostra obsahuje pomocné výztuhy pro udržení správné geometrie, které se po potažení odstraní. Stavebnice je kombinací topolové a březové překližky. V setu jsou navíc tištěné doplňkové díly z PET-G a ABS. Ke stavebnici je i maketový podvozek. Dále maketový kokpit a pilot. Model bude certifikován v Německu, po úspěšné certifiakci - pevnostních zkouškách a záletu bude k dispozici. Předloha - 3D model je naprosto věrný, tvarové odchylky jsou opravdu minimální. Uvažovaný pohon je 2x200N (minimum) turbína, nádrž - respektive prostor pro nádrž umožňuje až 15l objem. Letová váha je mezi 60-70kg. 


 
 
 
 
 
 

Rozpracováno....... L-29 1/3,5

Rozpracováno.... L29 1/3,5

  Už delší dobu je ve stavu rozpracovaném tento projekt, je ve stejném měřítku jako xxl Albatros. Původně model vycházel z projektu kompozitového 2300mm delfína, kde jsme dělali kopyto. Tak po mírném zvětšení na měřítko 1/3,5 posloužil koncept jako tvarový zdroj pro konstrukční stavbu.

Tento rok ho snad už doděláme, stavebně to bude lehčí model než Albatros. K pohonu bude stačit turbína o výkonu 140-160N. Takový je plán.. :-)


 
 
 
 

Stavba L39 1/3,5 v Rakousku

Stavba L39 1/3,5 v Rakousku

 

Bylo by škoda se nepodělit o pár hezkých fotek ze stavby Albatrose v Rakousku. Stavba tohoto většího modelu není úplně procházka růžovou zahradou. Je potřeba určitě jistá dávka zkušeností s klasickou stavbou. Christian, který se s námi podělil o výsledky své práce, ty zkušenosti má. A je to vidět. Potahování sférických ploch balzou mu jde výborně. Je to poznat i na podílu tmelení povrchu, které se zde téměř nekoná. Váha modelu v tomto stavu (osazeno servy, kabeláží) je 14,5 kg. Christian předpokládá, že se mu podaří udržet váhu pod 25kg. Což by byl opravdu velmi dobrý výsledek. K tomuto modelu právě vyvíjíme kokpit a piloty, první figurky jsou už ve výrobě. 


 
 
 
 
 
 

The Galloping Ghost

The Galloping Ghost přichází...

  Zakázkový návrh původně s uvažovaným rozpětím 2180mm. Po konzultaci se zákazníkem úprava na rozpětí 3000mm. Zamýšlený motor  vynikající Kolm IL 310. Původní návrh vychází z osvědčeného modelu P-51. Konzultace zde proběhly i s autorem plánů. Stavebnice obsahuje dva návrhy a dva profily křídla. Jeden návrh dle zadavatele předpokládá stavbu z celých přepážek trupu na nosný rám. Druhý návrh je obvyklou cestou s rozdělením na dvě poloviny. Druhá verze vychází jako lehčí.

 

 

  Model se bude stavět i u nás a to ve třech exemplářích. Budeme zde navrhovat i podvozky, kokpit a některé další maketové doplňky. Výřezy budou z části na laseru a z části na frézce. Na přiložených obrázcích jsou renderované pohledy v reálné tloušťce materiálu. Dále jsou přiloženy fotky ze stavby prvního kusu (staví RCTom, podílí se i na konstrukci). Další stavíme my, je to trochu odlišná verze - měla by být odlehčená - zde se pokusíme instalovat tříválcový řadový motor od Roto engines. Je znatelně  lehčí, to se samozřejmě pozitivně projeví na celkovém vyvažování letadla. A i na celkové hmotnosti. 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nově na stole

Nový Albatros - turbínová verze

Zákazkový návrh "malého" Albatrose je u konce. Nyní je nutná fyzická kontrola virtuálního modelu. Albatros stále vychází z osvědčeného aerodynamického návrhu a používá stejný profil a nastavení geometrie jako první testovací model. Ten už má za sebou přes sto letů. Konstrukce je velmi odlehčená, je použita lehká topolová překližka a 6ti vrstvá březová letecká překližka o tloušťce 3mm. Ta je pevnostně i váhově optimální. Stavebnice je kombinací laserem řezaných dílů a frézovaných dílů. Stavba je intuitivní, pro sestavení stačí pár screenů. Jednotlivé díly pasují správně pouze tam kde mají být. Nejsou zaměnitelné. Kostra se staví na rovné desce o délce 2100mm. 

 

pokračování.....


 
 
 
 
 
 
 
 
 

Z referencí

slider slider

Scale models of weapons for new Gripen

We developed about 100 pcs model scale weapons for Saab Aeronautic

 

17 blades EDF 120 mm

We are testing our new 17 blades edf (120mm).

The RC custom jets

Kontaktujte nás

Ing. Petr Hnízdil

petrhnizdil@seznam.cz

+420 774 789 767

Michal Holman

michalholman@seznam.cz

+420 603 454 754

provozuje:

Global industries s.r.o.